Kustavin kunnanjohtajahaku
Kiitos yhteydenotoista ja kannustuksista liittyen Kustavin kunnanjohtajahakuun! Pitkän ja perusteellisen pohdinnan jälkeen päätin olla hakematta tähän sinänsä kovin mielenkiintoiseen tehtävään.
Ensinnäkin minulla ei ole kunnallisen puolen kokemusta juurikaan. Olen toki työskennellyt Rovaniemen kaupungilla muutaman kuukauden, ollut luottamustehtävissä sekä opiskellut aihetta, mutta aika olemattomaksi varsinainen kokemus kunnan johdosta jää. Vaikka opinkin nopeasti, en pitänyt todennäköisenä, että pääsisin hakuprosessissa kovin pitkälle tällä kokemuksella. Ennen hakuajan päättymistä tiedossani oli jo useampi hyvä hakija, joiden kuntakokemus on vahvaa ja hyvä niin.
Toiseksi ajatus siitä, että minun kaltaiselleni on tarvetta Kustavin poliittisessa päätöksenteossa, on tässä reilun vuoden aikana vain vahvistunut. Olen oppinut paljon ja uskon, että minulla on paljon annettavaakin. Odotan innolla jo sovittuja tulevia tehtäviä ja olen iloinen, että saan nyt olla valitsemassa meille uutta kunnanjohtajaa.
Kolmanneksi mainittakoon vielä, että viihdyn tällä hetkellä nykyisessä työssäni erinomaisesti. Taidan lopulta olla kuitenkin ammatti-identiteetiltäni ensimmäiseksi merenkulkija, sitten vasta jotain muuta. Uskon myös urakehitykseeni tällä tiellä.
Kustavi ja Kustavin kunnan menestyminen ovat minulle aina sydämen asioita! En usko itsekään, että olisin ollut paras valinta kunnanjohtajaksi näistä hakijoista, mutta luottamushenkilörooleissa tilanne on kokonaan toisenlainen. Nyt toivotaan, että uuden kunnanjohtajan valintaprosessi saadaan parhaalla mahdollisella tavalla maaliin!
